Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów
Policyjnych w Krakowie
Jesteś tutaj Małopolskie Koła SEiRP    /     GORLICE    /     2019.07.27 Wycieczka do Sanoka i Mucznego w Bieszczadach    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: 31-571 Kraków ul. Mogilska 109, Tel.: 12 61 51 315, Fax: 12 61 51 314, E-mail: seirpmalopolska@wp.pl

2019.07.27 Wycieczka do Sanoka i Mucznego w Bieszczadach

W dniu 27 lipca 2019 r. Zarząd Koła SEiRP w Gorlicach i IPA Gorlice wspólnie z organizatorem naszych wycieczek kolegą Zdzisławem Halibożkiem zorganizował wycieczkę do Sanoka i Mucznego w Bieszczadach.

Wyjazd nastąpił o godz.7.00 i po krótkiej przerwie dojechaliśmy do Sanoka, gdzie rozpoczęliśmy zwiedzanie Muzeum Historycznego usytuowanego w średniowiecznym zamku królewskim.

W muzeum tym zobaczyliśmy galerię obrazów Zdzisława Beksińskiego, sztukę cerkiewną z XII –XX w. i sztukę sakralną  z XV – XX w.

Po zwiedzeniu Muzeum Historycznego w Sanoku autokarem pojechaliśmy w Bieszczady do miejscowości Muczne - Nadleśnictwie Stuposiany, gdzie znajduje się Zagroda Pokazowa Żubrów. Znajdują się tam tarasy widokowe, z których można w realu oglądać żubry. Niestety ze względu na upalną pogodę żubry schowały się w cieniu drzew w lesie i tylko z daleka można było zobaczyć nieliczne sztuki.

Po krótkim spacerze udaliśmy się w kierunku autokaru a następnie po chwili dojechaliśmy do Pawilonu Edukacyjno-Wystawowego Centrum Promocji Leśnictwa w Mucznem, gdzie mogliśmy zapoznać się z prezentowaną fauną i florą oraz ekosystemem leśnym. Znajdują się tam wypchane zwierzęta występujące w bieszczadzkich lasach, które na co dzień nie można zobaczyć. Całość jest ładnie zaaranżowana fragmentami leśnych zarośli  dzięki czemu wszystko wygląda autentycznie jak w naturze.

Po obejrzeniu tej wystawy i po krótkiej przerwie zjedliśmy obiad w znajdującej się tam restauracji i po wolnym czasie powróciliśmy do Gorlic zgodnie z założonym planem.