Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów
Policyjnych w Krakowie
Jesteś tutaj Małopolskie Koła SEiRP    /     GORLICE    /     2018.10.06 Wycieczka na Pogórze Rożnowskie    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: 31-571 Kraków ul. Mogilska 109, Tel.: 12 61 51 315, Fax: 12 61 51 314, E-mail: seirpmalopolska@wp.pl

2018.10.06 Wycieczka na Pogórze Rożnowskie

W dniu 6 października 2018 r. Zarząd Koła SEiRP w Gorlicach i IPA Gorlice (wspólnie z organizatorem naszych wycieczek kolegą Zdzisławem Halibożekiem) zorganizował wycieczkę na Pogórze Rożnowskie z rejsem po Jeziorze Rożnowskim.

Wyjazd nastąpił o godz.8.00 z Gorlic i po 1,5 godz. przyjechaliśmy do miejscowości Tropie, gdzie na wzniesieniu nad Jeziorem Czchowskim zwiedziliśmy romański kościół pw. Pustelników Świętych Andrzeja Świerada i Benedykta z przełomu XI/XII w. oraz pustelnię św. Świerada znajdującą się nieopodal kościoła.

Po zwiedzeniu wyżej opisanych miejsc autokarem pojechaliśmy do Gródka n/Dunajcem, gdzie udaliśmy się na przystań wodną i statkiem wycieczkowym „Jaskółka” odbyliśmy rejs po Jeziorze Rożnowskim w kierunku zapory i elektrowni wodnej w Rożnowie. Płynąc statkiem mogliśmy podziwiać malownicze krajobrazy Pogórza Rożnowskiego i Beskidu Wyspowego.

Po opuszczeniu statku przeszliśmy na zaporę wodną i przewodnik w osobie kapitana statku opowiedział nam historię budowy zapory wodnej i elektrowni na rzece Dunajec oraz przedstawił jej parametry i funkcję jaką pełni od prawie 80-ciu lat.

Po powrocie na statek przypłynęliśmy z powrotem na przystań i po wyjściu na brzeg  poszliśmy do Baru „Barbara”, gdzie mieliśmy na zewnątrz przygotowane stoły i tam kelnerzy dostarczyli nam grillowane potrawy mięsne.

Po posiłku i kawie lub herbacie mogliśmy podziwiać przy pięknej pogodzie krajobrazy z widokiem na „Małpią wyspę” i Zalew Rożnowski. Wszyscy się znakomicie bawili i przy dobrych humorach po godz. 18.00 udaliśmy się w drogę powrotną do Gorlic, gdzie dotarliśmy ok.19.30.