Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów
Policyjnych w Krakowie
Jesteś tutaj Małopolskie Koła SEiRP    /     GORLICE    /     2021.08.18 Wycieczka w Bieszczady do Polańczyka, Soliny i Myczkowiec    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: 31-571 Kraków ul. Mogilska 109, Tel.: 12 61 51 315, Fax: 12 61 51 314, E-mail: seirpmalopolska@wp.pl

2021.08.18 Wycieczka w Bieszczady do Polańczyka, Soliny i Myczkowiec

W dniu 18 sierpnia 2021 roku po ponad półtorarocznej przerwie „pandemicznej” Zarząd SEiRP Koła w Gorlicach zorganizował wycieczkę w Bieszczady do Polańczyka, Soliny i Myczkowiec.

Wyjazd z Gorlic nastąpił o godz. 7.00 przy zapowiadającej się pięknej pogodzie.

Do Polańczyka dojechaliśmy po 10.00 i poszliśmy na brzeg Zalewu Solińskiego, gdzie odbył się zaplanowany godzinny rejs statkiem firmy TRAMP po Jeziorze Solińskim, które ma powierzchnię 22 km kwadratowe.

Po zakończonym rejsie autokarem pojechaliśmy w kierunku zapory wodnej, gdzie mieliśmy czas wolny na odpoczynek i indywidualny spacer po nawierzchni betonowej zapory wodnej mającej 664 m długości i 82 m wysokości.

O godz. 13.30 autokarem podjechaliśmy do Ośrodka Wypoczynkowo-Rehabilitacyjnego CARITAS w Myczkowcach, gdzie zjedliśmy obiad a po krótkiej przerwie zwiedziliśmy Ogród Biblijny wraz z przewodnikiem, gdzie znajdują się różne rośliny oraz mini budowle przedstawione w biblii, które wprowadzają odwiedzających w wydarzenia z życia Jezusa wg Pisma Świętego.

Kolejnym punktem było indywidualnie zwiedzanie Parku Miniatur w Centrum Kultury Ekumenicznej im. Jana Pawła II, gdzie na około hektarowej powierzchni znajduje się 140 makiet obiektów sakralnych drewnianych wykonanych w skali 1:25 tj. kościołów, cerkwi prawosławnych i greckokatolickich z południowo-wschodniej Polski orz Słowacji i Ukrainy.

Na terenie w/w ośrodka znajduje się mini ZOO tzw. Zwierzyniec, w którym są różne zwierzęta m.i. lamy, kozy, kucyki, jelenie, daniele i drób przydomowy ozdobny oraz ptaki.

Po zwiedzeniu mini ZOO udaliśmy się do autokaru i powróciliśmy do Gorlic, gdzie przyjechaliśmy na godz. 19.00.